Näin se vuosi jo lähenee loppuaan! Tänään aion nauttia kinkusta, laatikoista, perheen kanssa oleilusta ja lahjojen availusta. Meillä ainakin lahjamäärä on taas ihan käsittämätön, mutta onneksi joulupukki on kaikkia muistanut myös kirjalahjoilla.

Tämä vuosi on ollut yhdistyksellemme aikamoinen. On juhlittu syntymäpäiviä, pidetty seminaaria Oodissa ja koulutuspäiviä Seinäjoella. On jaettu vinkkejä, vertaistukea ja iloa toisillemme. Kirjavinkkariyhdistystä muistettiin myös ihanasti Onnimanni-palkinnolla, joka kollektiivisesti onkin meille kaikille kirjavinkkareille! Hyvä me ja te kaikki! Kaiken kaikkiaan voisi sanoa, että takana on ollut aivan mahtava vuosi.

Minä henkilökohtaisesti aion nyt nauttia kolmesta vapaapäivästäni täysin siemauksin. Sängyn vieressä on iso pino kirjoja, jotka pitäisi saada seuraavan kolmen viikon aikana luettua (harjoittelu lähenee loppuaan ja niin myös muutto Helsingistä takaisin koulun äärelle Seinäjoelle). Suklaata on hamstrattu, kuusi tuoksuu ihanalle ja glögi kuumenemassa. Vielä kun sitä lunta saisi, olisi tämä joulu täydellinen.

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille vinkkareille!

PS. Vielä jouluinen kirjavinkki: Jos ei perinteiset joulurunot iske, niin tutustu Antti Holman Kauheimpiin joululauiluihin. Hieman alatyyliset, rivot ja ei-niin joulumieliset runot ovat kuitenkin hauskoja ja erilainen piristys perinteiseen joulumeininkiin.